tisdag 8 oktober 2013

Skrivit förlossningsbrev

(Bild lånad från webben)
 
Nu i det sista finns det lite som ska fixas, det mesta i väskan som ska med till förlossningen är packat, förutom kamera, Ipad, dryck och något att mumsa på..
 
Idag tog jag också tag i att skriva ett förlossningsbrev att lämna till barnmorskan då man kommer in, givetvis kommer man ju ha en dialog med henne under själva förlossningen, men då det kan vara något viktigt man inte kanske kommer ihåg i stundens hetta så har jag skrivit ner det på ett A4.
 
Lite personliga önskemål, att jag gärna tar ett av rummen med badkar, att jag vill börja med icke medicinsk smärtlindring först, samt att jag är rädd att tappa kontrollen, blir lätt stressad och haft problem med ångest.
 
Något som känns viktigt för mig att lyfta fram, jag har ju ingen aning hur jag kommer att hantera detta samt reagera då det är något helt nytt för mig och även för älsklingen.
 
I morgon blir det ett extra insatt besök hos barnmorskan.
 
 
Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar