torsdag 10 oktober 2013

Magen i vecka 37

(Privat bild)
 
Bilden blev lite suddig, men vad gör det när jag lägger ut den offentligt här, ner ser ju i alla fall hur stor magen blivit.
 
Igår var jag hos barnmorskan igen, magen mättes, vi lyssnade på hjärtljuden vilket som vanligt lät bra. Blodtrycket var perfekt och även Hb.
 
Vi kollade också snabbt med ultraljud så att barnets huvud fortfarande låg ner, vilket det gjorde. Huvudet var inte fixerat och han sa att det kanske aldrig hinner göra det, ibland då man haft mycke för värkar som jag så kan ju barnet komma tidigare. Nu har det dock varit lite lugnt på den fronten i alla fall dom där kraftiga som gör ont, eller känns som kraftiga menssmärtor.
 
Idag har bebisen varit lite lugn, vilket såklart direkt gör mig orolig, man lyssnar rätt mycket på kroppens signaler nu så här i slutet då man bara går och väntar att något ska sätta igång och hända..
 
Nu har den dock puffat till mig rejält, så det är liv och rörelse där inne, så nu kan jag slappna av!
 
Maria
 
Ska tillbaka i slutet av nästa vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar