torsdag 3 oktober 2013

Om dagens besök på förlossningen

Idag 10.00 hade vi vårt inbokade besök på förlossningen.
Jag blev undersökt och sedan kollade överläkaren även på ultraljud för att se hur bebisen låg.
 
Jag var helt säker att den låg som förut, eftersom jag kände en liknande knöl uppe vid revbenen.
 
Dock var jag med om något konstigt i natt, jag sov väldigt illa, vilket i och för sig inte är ovanligt, men under en av de vakna perioderna så rörde det sig på en konstigt och rätt våldsamt sätt. Inget jag sedan tänkte på, utan somnade om.
 
 
Det skulle dock visa sig på ultraljudet att bebisen i sista stund faktiskt vänt på sig och nu ligger med rumpan uppe i revbenen där huvudet förut låg.
Om den är fixerad med huvudet vet jag inte, det nämnde hon aldrig, men den tippar med huvudet neråt i alla fall.
Nu hoppas vi den håller sig där, hon satt det är ovanligt då bebisarna är tunga i huvudet att den flyttar sig sedan...
 
Vi slapp i alla fall ta några beslut och besöket tog bara knappt 15 minuter.
 
 
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar