måndag 9 september 2013

Uppdatering angående strulet med vårdcentralen

Ja jag har ju faktiskt inte uppdaterat er med vad som hände i ärendet jag berättade om angående min rätt till pengar, sjukskrivning och vårdcentralen där jag bor.
 
Träffade sjukgymnasten som var jätte snäll, jag berättade direkt om mitt strul, att chefen för vårdcentralen var indragen m.m.
Han lyssnade, intervjuade mig, något läkaren borde ha gjort och tyckte att en undersökning av mitt rörelseschema som läkaren beställt inte var aktuellt, eftersom det skulle sitta dagens datum på den och inte när sjukintyget nu gällde.
Han ringde chefen på vårdcentralen samt försäkringskassan, efter vårt möte var slut skulle han även ringa läkaren.
 
Jag åkte hem med lite lättare klump i bröstet.
Vilade lite på sängen, då ringde sjukgymnasten igen och berättade att han åter pratat med försäkringskassan och att han trodde det skulle lösa sig.
Sedan ringde läkaren och var nästan lite trevlig, kors i taket, han hade nog fått sig en utskällning.
Han hade till och med förlängt min sjukskrivning utan att fråga, jag sa att det var ju inte nödvändigt , då graviditetspenning skulle träda i kraft dagen efter vårt samtal.
 
Sedan ringde försäkringskassan och frågade om jag inte skulle ha min graviditetspenning, jo sa jag så sjukskrivningen kan du häva efter den 3 september.
 
Dagen efter satt pengarna på kontot!!!!
Så ibland lönar det sig att kämpa för sin sak och skicka mail till högt uppsatta chefer som annars inte får reda på brister i vården eftersom vi människor ofta bara klagar och inte vågar agera och det är ju samtidigt inte konstigt då man läst många fall där den lilla människan inte blir hörd!
 
Maria

1 kommentar: