söndag 15 september 2013

Detta har hänt!

Bild lånad från webben
 
När man tänker tillbaka till när man befann sig i början av graviditeten, är det svårt att förstå när man trampade runt i 3 månaden och tyckte allt gick så långsamt och var så långt borta, att man nu skulle befinna sig nära slutet.
Någonstans på vägen sa det bara svisch...
 
Jag har en liknande silver bola som den på bilden här ovan, fick den av mamma för någon vecka sedan då vi var i Gislaved, men på min är det två frostade fötter, väldigt fin...
 
Skulle tvätta upp alla barnkläder för några dagar sedan och medans jag håller på att fylla tvättmedel, ringer mamma på mobilen. Jag var just på gång att öppna flaskan med parfymfritt mjukmedel och tänkte att jag fixar detta ändå med en hand, joo eller hur?
Det dumma beslutet resulterade i att när jag öppnade korken, höll jag på att tappa flaskan och pressade den i stället hårt mot kroppen vilket resulterade i att delar av mig fick bada i mjukmedel.
Precis en sådan sak som ett gravid humör tycker om...
Ha ha ha ha ha
 
I fredags var vi och hämtade hem barnvagnen, gud vad fin den är.
TACK så mycket till min mamma och Daniels föräldrar som har gett oss den.
 
Idag var jag på marknad och hittade en rätt stor, röd axelremsväska, med vissa delar i fusk mocka och med en stor strass dödskalle på.
Bestämde direkt att den får bli bebisens skötväska, då det gick utmärkt att spänna fast på handtaget på vagnen. Den kommer rymma det vi behöver, måste bara köpa ett skötunderlägg att ha i den.
 
I morgon ska vi på första gången på föräldrar utbildning, börjar dock en knepig tid 16.00 - 18.00 vilket gör att älsklingen måste gå tidigare från jobbet.
Känns kul att få träffa fler blivande föräldrar, då i alla fall jag inte känner så många här där vi bor och vi dessutom får vårt första barn vid 40-års ålder.
 
Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar