måndag 6 januari 2014

Hur har vi det?

(Privat bild)
 
Jo då vi har det bra lider ingen nöd alls.
hittills har Daniella haft en sov dag, antar hon laddar upp för en vaken kväll kanske till och med natt.
 
Sov då bra natten till idag.
Vi var ju hos mamma igår på middag och hon var lite grinig då hon hade sovit lite dåligt och därför blivit övertrött.
Somnade efter 21.00  och vid 22.00 var vi hemma och hon fick mat där strax efter då jag fick väcka henne.
Somnade på flaskan och sov till 03.30, nästa gång vi steg upp var klockan nästan 6.45.
Då somnade hon åter på flaskan, så vid 7.30 sa jag till Daniel att nu går jag och Daniella och lägger oss igen, men det blev inget långvarigt, bara 20 minuter, sedan fick jag plocka upp henne i sängen där vi låg och myste.
 
Hon sög frenetiskt på sin napp, dessutom har hon upptäckt sina händer och dom befinner sig ofta i munnen, vilket gör att hon dreglar mycket.
 
Och idag har hon som sagt sovit och ätit.
Vi gick ut på en kort promenad jag och mamma och på slutet somnade hon igen, så nu står vagnen i uterummet där hon ligger och bara myser.
 
Problemen med magen fortsätter, men jag antar vi kommit rätt lindrigt undan om jag hör andras historier med kolikbarn och liknande.
Daniella får ju Semper droppar på morgonen och sedan Miniformdroppar före varje måltid.
Vissa dagar är hon väldigt gasig och pruttar ofta och på kvällarna är det ofta nu lite gnäll och gråt och då blir hon orolig, antar att hon har ont.
Av och till sover hon därför dåligt, är mer vaken, äter då mindre och så vidare.
Men nu några dagar har hon ätit bara 7 mål mat och runt 90 till 110 ml per gång.
 
I morgon ska jag på återbesök till barnmorskan, fy då antar det kommer innehålla en gyn kontroll, ingen av mina favorit sysslor direkt...
 
Maria
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar