fredag 10 januari 2014

Det har varit lite rörigt


Ja det har varit lite rörigt här hemma.
Känns att vissa dagar när det är struligt och brist på sömn där efter har satt sig på mitt humör och gjort att jag rent fysiskt och psykiskt inte mår direkt bra.

Daniella har haft några dagar då hon inte kommit till ro och därför inte sovit bra, bara korta stunder, vilket gör att hon äter mindre måltider och blir kinkig och väldigt ledsen, och det är ju inte konstigt när hon blir så övertrött.

Då sliter det i mamma hjärtat och man vet inte vad man ska göra då man testat alla olika metoder.
Vet att hon har ont i magen och vi ger henne ju droppar för det, men jag tycker att det blivit värre.
Ska ta upp det nästa tisdag då vi ska på Daniellas första läkarbesök.
Herre gud hon blir ju hela 2 månader nu på lördag, vad fort tiden går.

Igår sov hon bara korta stunder under hela dagen och var oerhört störd och lätt väckt för minsta lilla.
På kvällen var hon väldigt grinig.
Somnade dock runt 23.00 vilket gjorde att hon precis som natten innan sov rejält så det hann gå både 5 och 4 timmar mellan matningarna på natten.
Hon har legat på 7-8 matningar per dygn, men har dippat ner till 6 matningarna några dagar då hon sovit och ätit rejält.
Detta dygnet som varit blev det 8 matningar, men jag brukar säga till mig själv att det där reglerar hon själv eftersom hon är så liten.
Är hon ledsen fast hon har ren blöja och har sovit bra så testar jag givetvis om hon inte vill äta lite.

Det här med att hon blir övertrött är oerhört jobbigt.
igår efter hon sovit och jag hade henne på skötbordet fick hon en gråt attack, en gråt och skrik som gjorde henne otröstlig och som jag inte hört förut, gav henne tutte men gap skrek för allt hon kunde.
inte förrän flaskan var klar och den hade satts i hennes mun och hon uppfattade vad som var på gång så slutade hon.

Puhhh vissa dagar är inte roliga.
I helgen kommer mamma igen och sover här, vilket underlättar för mig då hon tar henne hela natten om jag vill (har inte testat ännu) eller efter andra matningen. Vilket gör att jag kan sova så länge jag vill.
För när Daniel kommer hem från hund promenaden så tar han då Daniella.
Just nu ligger hon och sover så gott i sin egna säng...
Vi får se hur denna dagen blir!

Maria




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar