tisdag 5 november 2013

Dagens besök hos barnmorskan

(Bild lånad från webben)
 
 
Då var denna veckans besök hos min barnmorska Olle avklarat..
Jag hade ju beräknat förlossningsdatum nu i söndags 3 nov, men ingen bebis har velat titta ut.
Vilket i och för sig är vanligt då man är förstföderska.
 
Blodtrycket på mig och bebisens hjärtljud var bra som vanligt.
 
Han tyckte nog att bebisen åkt ned ytterligare, men han vågade inte skriva fixerad i mina papper, då huvudet gick att rucka lite på...
 
Jag tog upp att det sedan 3-4 dagar sedan börjat klia på kroppen och det ville han att jag skulle hålla koll på, då det kan ha att göra med leverns funktion att göra, den får ju jobba lite extra med alla dessa hormoner man har i kroppen som gravid...
 
Ny tid för besök, nästa tisdag 9.00, om inte bebisen tittat ut, vilket vi hoppas...
 
Den har varit väldigt lugn nu vilket oroar mig, det är naturligt att man känner rörelserna svagare då det blir trängre för barnet, men man ska ändå känna dessa kontinuerligt under dagen.
Han sa att om jag blir orolig igen är det bara att ringa eller titta förbi så finns det nog någon som kan lyssna på bebisens hjärtljud...
 
På kvällarna dock har det varit full rulle i magen, man kan då tydligt se bebisen röra sig där inne, då det både känns tydligt och syn på skinnet och magen som kan svänga till både åt vänster och höger, ser rätt lustigt ut...
 
Var på Ica och köpte hem lite mat som är lite lättare att göra ordning, kan va skönt så här i slutet då orken tryter...
Annars är jag ju en riktig matmamma som gör det mesta från grunden, men man får som sagt va lite lat i mellan åt!
 
Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar