onsdag 20 mars 2013

Lite uppdatering

 
 
Ja egentligen har det väl inte hänt så jätte mycket förutom att jag haft problem med mitt hjärta, trodde först att det var ångesten som kommit på besök, men det kändes inte som det.
Och efter att ha haft rätt obehagliga känningar sedan i fredags kväll fick jag tid hos min läkare på vårdcentralen idag.
Fick göra ett EKG som faktiskt visade att jag fått ett extra slag på hjärtat, inget som är farligt utan mest obehagligt, många har det men känner inte av sitt extra slag, det gör ju tyvärr jag rätt rejält.
Både igår och i natt sov jag väldigt dåligt...
Känns lite mysko att det bara dykt upp så där, jag försöker acceptera och inte tänka på det, men är inte lätt då det slår extra rätt mycket, intensivt så det nästan gör ont i bröstet....
 
Hoppas det slutar och går bort av sig själv, glömde ju fråga läkaren det om varför man bara får det så där och om det bara sedan kan gå bort av sig själv, eller om jag nu måste leva med detta resten av mitt liv..
 
 
Maria

2 kommentarer:

  1. Vet hur det där känns. Väldigt obehagligt. Hade sånadär extraslag också som syntes på EKG. Kändes som om man tappade andan nästan när det kom ett sånt extraslag. Hade det när jag var sjukskriven för stress, men även under graviditeten. Var mycket orolig under en period å fick för mig att nåt var fel osv, då kom extraslagen. Dessutom slog hjärtat väldigt hårt även de vanliga slagen. Usch va obehagligt det var. Men ofarligt som desäger...
    Så för min del var det väl oro m.m som gjorde att jag fick extraslagen. Å försvann av sig själv...
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ja fy så du har haft det du med, skönt att man inte är ensam, speciellt att känna det under graviditeten. Jag försöker vara lugn och inte oroa mig då jag vet det sabboterar för mig.....Hoppas det går över snart!
    Pöss vännen

    SvaraRadera