måndag 25 mars 2013

Jobbig tid

 
 
Ja dom första 12 veckorna i en graviditet är nog inte lätt för nästan någon, förutom min mamma som bara har positiva tillbaka blickar på sin graviditet och aldrig mått så bra.
 
För en orolig själ som jag själv som dessutom längtat så länge på detta barn tycker den här tiden är jätte jobbig, än om jag för mig själv och barnets skulle försöker sätta mitt välmående först, att lyssna på vad kroppen säger.
 
Men så finns den där gnagande oron att något kan gå fel och för att skydda mig själv så vågar jag inte riktigt njuta och se fram emot detta barnet om det nu skulle hända något, för jag vet hur nedbruten det skulle göra mig och då går jag i försvars ställning mot mig själv..
 
Så klart försöker jag tänka positiva tankar, men jag är dock realist och vissa saker kan man inte styra över, sker det så sker det och ofta av en anledning...
 
För massa år sedan då jag levde i ett annat förhållande och också försökte få barn blev jag helt besatt av tanken att bli gravid och få barn och med det i ryggsäcken kan jag förstå att jag håller mig själv tillbaka...
 
Bara dom magiska 12 veckorna har gått så kanske jag kan slappna av, än om nu saker givetvis kan hända när som helst i en graviditet....
 
Detta är ju ett mirakel och inom mig bubblar det, kanske börjar jag förstå det nu att det jag aldrig trodde skulle få hända oss faktiskt nu har hänt...
Helst skulle jag vilja skrika ut det i megafon
-Jag är GRAAAVIIIIIID
 
Köpa babykläder och annat, men det är ju som sagt lite tidigt, men sådan är ju också jag, vill att allt kanske ska hända på en gång, jag vill GO CRASY i denna lulliga/ulliga/mjuka baby värld...
 
Hur kände ni själv det när ni väntade ert första barn?
 
 
Maria

3 kommentarer:

  1. Ja det är en lättnad när 12 veckorna gått. Å man kanske kan våga köpa nåt litet första plagg ;) fast jag tror jag väntade lite extra bara för att... :) men jag tyckte också det var sååå kul med alla barnkläder, leksaker, barnvagn å allt! Vi har än sålänge kvar mkt saker som vi ska sälja, så hör med oss först om ni är ute efter nåt ;) typ barnvagn , babybjörn, bilskydd... Puss!

    SvaraRadera
  2. Hittade en gammal kommentar från dig på min blogg i mitt inlägg där jag hade bild på min mage (http://thildesblogg.blogspot.se/2012/04/magen-och-jag-och-katten.html) och klickade mig in här. Är såå glad för er skull och hoppas verkligen att allt kommer gå jättebra genom graviditet och förlossning.

    SvaraRadera
  3. Tack Thilde för dina fina och värmande ord, kul att du hittade hit till min nya blogg....Ja jag kommer ihåg det inlägget, tänk att läkare kan utala sig och grusa ens väg till den grad att man ger upp, men det kanske var bra för antingen var det att jag slappnade av och helt avstyrde tanken på barn eller så var det spolningen av mina äggledare.....Välkommen att fortsätta följa min blogg, kom gärna med egna tips och erfarenheter om du vill!!
    Kram

    SvaraRadera