lördag 10 maj 2014

Dax att uppdatera lite kanske

 
Såg att jag faktiskt inte uppdaterat här på ett tag, fy mig.
Har helt enkelt kommit annat i vägen, nämligen livet som småbarnsförälder.
Vad har då hänt sedan sist?
Jo vi har varit på Daniellas första provtagning och hon var jätte duktig.
Första gången hon blev stucken i fingret sa hon inget, hon bara satt där och tittade då sjuksköterskan klämde ut hennes blod i ett litet rör.
Sedan skulle hon stickas igen och då var det inte lika kul längre, då blev hon rejält ledsen och tårarna sprutade.
Fick veta senare att ett av dom var ett glutenprov, och båda togs väl inför 6 månaders kontrollen som vi ska på den 13 maj.
 
I onsdags var vi på sista föräldraträffen, riktigt bra information om bilbarnstolar, är ju dags att byta till en annan stol så fort dom håller huvudet stadigt och det har hon ju gjort länge.
Så inte nu denna söndagen, utan nästa helg ska vi in till Borås och se om vi hittar någon som vi tycker passar.
Tråkigt dock att föräldraträffarna är över, har varit så skoj att träffa andra mammor och byta erfarenheter med samt roligt för Daniella att träffa andra barn.
Vi får väl försöka masa oss till kyrkis i stället.
 
I torsdags var jag och mamma på massage så då fick Daniella följa med, vilket gick jätte bra hon e så duktig vår tös.
 
Igår fredag var jag, Daniella och min mamma till GEKÅS i Ullared.
Vi kom fram vid 10.00 och åkte någon gång efter 17.00 tror jag det var.
Det var rätt mycket folk och vi hann bara hälften av varuhuset på den tiden, det är ju inte på samma sätt när man går där inne med barn, man tar mer pauser, det ska matas, bytas, sövas m.m.
Jag tog liggvagnen och lade ett täcke samt hennes kudde i och det blev kanon bra, när hon väl somnat i min famn och jag lade ner henne så sov hon i över 2 timmar där inne trots allt buller.
 
Idag skulle vi på Babysim, det blev lite struligt och stressigt då vi skulle åka iväg, i bilen var hon lite knorrig, väl frame och på väg ut ur bilen började hon gallskrika och gråta och hon höll väl på så i 20 minuter så vi tog beslutet där på parkeringen att skita i simningen och åka hem igen.
Och väl hemma fick jag som så många gånger förut (trots att hon får lösande för magen) försiktigt sticka in termometern och efter några försök kom 2 bajskorvar, sedan mer lite fastare bajs och sedan löst.
Stackars liten, tycker så synd om henne, måste vara skit jobbigt för henne.
Jag hoppas nu läkaren och hon på BVC tar tag i detta då jag ska ta upp det då vi möts på tisdag, så här kan det ju inte fortsätta.
Nu har vi ju ändå ökat upp dosen på Laktulosen och så får hon ju messmör och katrinplommon ibland.
Jag hoppas dom kommer att göra ett mjölkprotein test så kan man utsesluta att hon är allergisk mot det och att det är just det som gör att hon blir hård från dag till dag fast hon får bajsa.
 
I kväll kommer Daniellas, mormor, farmor och farfar hit och ser på Eurovision Song Contest..
 
Bästa köpet igår
En gåstol till Daniella
 
Maria
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar