onsdag 14 augusti 2013

Känner mig lite så där just nu.

Bild lånad från webben:
 
 
Det är väl rätt naturligt att humöret, känslor och ork går upp och ner under graviditeten.
Just nu är jag väl inne i en dipp, haft mycket ont, bebisen har stundtals sparkat som bara den där inne. Dessutom har jag sedan 1½ vecka jäkliga besvär med vänster fot, så till den grad att det mol och sprängvärker hela dagarna och jag har svårt att stödja på den, är dessutom väldigt öm uppe på foten, känns som blodkärlen spränger.
Läkarna gör ingenting, högläge, använda kryckor vid behov, kyla och använda förband samt stödstrumpor löd domen efter måndagens telefonsamtal med läkaren.
 
Känner att det varit mycket och att jag blivit tyngre, och att det mesta nu är mer jobbigt att röra sig, andningen, det pressar och känns trångt där inne och ändå är jag bara i 7 månaden.
 
Känner mig på sådant där humör ni vet då man bara vill vara ifred...
 
I morgon är det i alla falla dags för ett besök hos barnmorskan, det är väl mätning, kanske prover samt lyssna på barnets hjärta...
 
 
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar