torsdag 24 april 2014

Inte lätt

 
 
Nä det är inte lätt att försöka få in rutiner samt det här med matning och Daniellas mage...
 
När det gäller rutiner så syftar jag mest på kvällarna då hon oftast äter runt 18.30-19.00 och sedan sover tills jag mellan 21.30-22.00 väljer att väcka henne för att ge henna nattmålet så slipper jag gå upp och mata henne på natten och hon får sova mer harmonsikt, något som funkat och vi hållit på med sedan hon var 3 månader..
 
Nu har hon dom senaste två kvällarna inte ätit sitt nattmål, första natten av två vägrade hon äta då jag väckte henne och igår var en körig eftermiddag/kväll. Hon fick testa välling tidigare under dagen och jag tänkte jag ger henne det på kvällen så om hon inte äter sitt nattmål står hon sig bättre, men jag höll knappt på att få i henne mat vid 19.00, hon somnade men vaknade sedan av att hon hade ont i magen, stackars liten.
 
Förra dygnet fick hon alltså bara i sig 5 måltider i stället för dom 6 som hon brukar äta och fick då i sig färre ml än annars, vilket känns lite allarmerande om det skulle bli en trend, eftersom hon hamnat under sin kurva vikt mässigt.
 
Under dagarna äter hon med 3 och 4 timmars mellanrum, ibland går det att ge henne oftare, men då äter hon också mindre vid den matningen.
Så ni förstår detta är inte lätt.
Hon fick ju provsmaka en hel del förut, och då åt hon ända rätt bra sin ersättning.
Nu har jag inte gett henne lika mycket, och hon äter ändå så där....
 
Hmmmm vad ska man hitta på?
 
Och så det här med magen, trots laktulosdroppar och olja flera gånger om dagen är hon bitvis hård i magen.
Magdropparna hon fick förut har vi helt slutat med sedan 1 månad tillbaka och det verkar gå bra, får ju lite ont i magen i mellan åt, men det brukar gå bra.
 
Sover på nätterna gör hon jätte bra sedan flera månader tillbaka, jag sover väl lite bättre än förut, men fortfarande inte riktigt bra.
Är uppe mellan 1-2 gånger per natt och vänder samt ger henne nappen då brukar hon vara vaken men somnar direkt då man gjort detta.
Så vi kan säga att hon oftast (finns givetvis en del undantag, visa dagar är ju olika och rörigare än andra) så sover hon mellan 19.00 till 5.00
 
Några tips?
Hur gjorde ni?
Hur var era barn och rutiner?
 
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar