lördag 1 juni 2013

In i vecka 18

(bilden är lånad från webben)
 
Hej alla!!
Inget speciellt att rapportera, har fortfarande ont i rygg och höfter.
Det sliter och gör ont i skinnet på magen och jag har jäkligt ont i naveln då jag hostar och nyser, sliter som från insidan...
På onsdag ska jag äntligen till sjukgymnasten för att få bälte och övningar!
 
Barnet
 
Barnet är känsligt för ljus, det kan göra olika grimaser, vinka och reagerar på ljud och buffar.
Nu befinner sig hjärnan i ett händelserikt utvecklingsstadium.
Vikt 220 gram.
 
 
Mamman
 
Du kan ha ökat mellan ungefär tre och sex kilo vid det här laget. Det är helt normalt och du kommer att gå upp ännu mer. Det kan kännas konstigt om du är van vid en konstant vikt men viktökning är ett tecken på att allt är som det ska. Bli inte orolig om du tycker att du går upp för lite. En del kvinnor behöver inte gå upp så mycket i vikt för att graviditeten ska utvecklas normalt. Diskutera med din barnmorska.
 
 
 
 
Ja direkt mycket i vikt kan jag ju inte påstå att jag gått upp och jag hoppas jag slipper vara orolig, väger ju en hel del från början så det borde ju vara bra för kroppen att jag inte ökat för mycket.
Sist jag vägde mig hade jag väl gått upp ca: 1,5 kilo
 
Vad säger ni som själv varit gravida, hur var det för er???
 
Maria

2 kommentarer:

  1. Ja va skönt att få bältet och lite övningar! Du har gjort det bra som inte gått upp så mycket i vikt. Som jag sa så gick jag ju upp 5 kg rätt så snabbt! Å sen fortsatte det bara tills jag gått upp 23 kg. Å jag som hade planerat hårt på att fortsätta äta nyttigt å inte gå upp så mycket... Men det gick ganska bra att gå ner allt sen med dagliga långa barnvagnspromenader. Å ammar man så går man ner snabbare säger dom. Jag ammade ju bara lite halvt sådär i en månad. Kom aldrig igång riktigt från början å Meija vande sig på en gång vid flaskan. Oj nu babblar jag på...;)

    SvaraRadera
  2. Ja jag har ju inte direkt ätit hälsosamt, som du skrev du ville göra.
    men ändå har jag inte ökat direkt mycket i vikt och vet inte varför? tror jag ringer barnmorskan i morgon och pratar lite så kan jag förhoppningsvis släppa oron sedan..

    SvaraRadera